lördag 12 februari 2011

Från 1942 till 1943

När mormor flyttade hemifrån... Kan man säga så? Hon flyttade från en egen bostad till ett s k äldreboende. Visst hon hade flyttat flera gånger tidigare och gjort sig av med olika tillhörigheter. Men den här gången blev det mera.. vad ska man säga? Mera slutgiltigt! Min egen mor som tillhör det rationella släktet, ville slänga bort så mycket som tänkas kan.
Som son till min egen mor, tillhör jag istället släktet som sparar och bevarar så mycket som möjligt.

I en av de säckar med s k sopor som min mor ordnat vid min mormors flytt; och som jag ombads att slänga bort, men som jag tog med hem, hittade jag flera almanackor...

De är ju helt underbara att titta på!!
Först almanackan för 1942:
Och därefter den som avsåg 1943:

1 kommentar:

Farbror Sid sa...

Bra gjort... något kan man ju spara, särskilt när de tillhört din mormor.