fredag 5 februari 2010

Från Chinalack till Monarped

Nu när dagsljuset börjar dröja sig kvar nästan fram till kvällen, så börjar man se hur nötta och slitna köksmöblerna verkligen är. Det kan alltså var dags för en liten renoveringen med färg och pensel. Chinalack har jag använt förr, även om det nog är över 30 år sedan, så jag tror att jag väljer det märket igen:
Visserligen har jag sett reklam för en annan syntetisk färg som heter Synt-Em, men jag är lite skeptisk till nya saker, så jag går nog på mitt förstahandsval, eller...?
Men när allt kommer i sitt rätta ljus - när solen har gått ner - så är nog köksmöblerna ganska snygga som de är. Istället kanske jag lägger pengarna på en moped, en moped från Monark, en ny Monarped. Den sägs ju vara läcker i lacken utan att man behöver ta fram någon pensel och kladda med:
[samtliga annonser ur Husmodern nr 16 1953]

3 kommentarer:

Raggmunk sa...

Satsa på Moppen du, det skulle jag ha gjort. :)

Farbror Sid sa...

Inte mycket att fundera på tycker jag.

Ulf M sa...

Nej, jag håller med. Samtidigt känner jag hur svartsjuk min älskade Viktoria blir. Min Viktoria är ju bara en motor men hon hör hemma på en Fram-ram, från 1954...