torsdag 3 mars 2011

Från Aerotransport till Aeroshell

Nu kan det vara dags med lite nya höjder, en flygresa kanske kan locka? Här kommer omslaget från en liten trevlig broschyr från flygbolaget Aerotransport. Tryckåret är 1935:
I en annan broschyr från samma flygbolag har jag hittat följande annons. Den broschyren saknar tryckår men eftersom det i texten talas om sommarens kommande olympiad i Berlin, så går det enkelt att årsbestämma den till 1936. Annonsen handlar om motorolja från Aeroshell och om Shells flygbensin:

På tal om "nya höjder". Jag har låtit Kuriosapaviljongen få en slags engelskspråkig kusin: Pavilion of Curiosity Det här med engelskspråkig ska inte överskattas det handlar istället om en mer renodlad bildblogg där jag begränsar mitt svammel till att bara ge bilderna ett kort förklarande namn med årsangivelse där sådan är möjlig. Bilderna blir säkerligen både konstigare och mer vågade än här men en sak är givetvis helt säker; jag kommer inte att syssla med reblogging utan alla mina fotografier och andra illustrationer kommer vara mina egna inscanningar. Alltså samma princip som jag - nästan från starten - har använt här (bortsett från de gånger som jag "fångar" bilder från video och dvd; eller då jag länkar till filmklipp)

Inga kommentarer: