Avsevärt mycket vanligare var Televerkets specialbyggda (utan sidofönster) Volvo Duett. Här är det inte en TELE-modell utan en vanlig hederlig duett tillsammans med ett otal andra bilar, förmodligen på en varuhusparkering. Året var nog 1971? Gamla registreringsskyltarna och är det inte en Volvo 142 GL, utan infällda handtag, som syns snett bakom duetten?
Bra där, min gode Ulf...! det är nog som du säger.
SvaraRaderaSnygga bilder men det där med Duetter tillverkade efter 19 februari 1969 åt Televerket är tyvärr en myt.
SvaraRaderaNär infördes skvattekvittona på regskyltarna? I slutet på 70-talet?
Som jag sa, så vet jag inte något om duettens slutdatum. Men varför just 19 februari? Vad vet du istället? Var inte så hemlighetsfull: berätta...
SvaraRaderaNär det gäller skattekvittona på registreringsskyltarna 1973, så trodde jag att många hade hunnit betala sin vägskatt och fått det gamla självhäftande kvittot som man placerade på sidorutan bakom föraren.... sen kom den nya skylten, skatten var betald och kvittot satt på sidorutan!
Då kanske skattekvittona på skyltarna kom '77? Har sett ventilationsrutor med kvitton för 1976.
SvaraRaderaEnligt vad jag kunnat läsa mig till byggdes den sista Duetten den 19 februari '69,(Wikipedia påstår den 11:e)och den allra sista, en mörkblå P210 står på Volvomuséet
Tack för upplysningarna GP! Jag har plockat bort mina dumma påståenden...:-)
SvaraRaderaNej, inte var det ett dumt påstående? Rykten om Duettproduktion efter nedläggningsdatum har förekommit då och då. Konstigt nog har det bara gällt Televerksbilar.
SvaraRaderaKanske leveranserna till Televerket fortsatte efter att den sista blev tillverkad och blev registrerade senare? Jag vet inte